Pages

Wednesday, September 8, 2010

MINAL AIDIN WAL FAIZIN!

Bismillahirrahmanirrahim..Assalamualaikum buat pejuang2 islam sekalian.. Alhamdulillah,ana diajak shbt baik ana utk berkongsi ilmu,peringatan,kisah2 dan pengalaman dgn antum antunna sekalian.. Segala puji bagi Allah atas kesempatan dan ruang ini.. Tapi yg pastinya,apa yg ana tulis ini adalah utk peringatan diri ana khususnya. Mungkin gaya penulisan ana berlainan dr sahabat ana,harap antum semua dptlah menerima seadanya..ana hanya mampu utk berusaha bg menegakkan syiar islam di dlm diri kita,individu muslim. Sedikit perkongsian dari ana..


Pada tarikh 9 september ini..30 Ramadhan 1431 H,Ramadhan bakal melabuhkan tirainya sebentar lagi..1 Syawal bakal menjelang tatkala terbenamnya matahari pd hari ini..apakah perasaan kita? Apa yg kita fikirkan? Mungkin ramai yg sedang dalam perjalanan utk balik ke kampung..begitu juga ana..namun,persoalan ini berlegar2 di fikiran,menyelaputi segenap emosi diri ana..


Momentumkan pecutan terakhir Ramadhan! Ana ada terbaca di blog Hilal Asyraf yg tidak asing lagi di pengetahuan kita..Langit Ilahi..lebih kurang begini kata2nya..antum blh merujuk blognya,dia terfikir..adakah aidilfitri ini layak buat dirinya? Bila ana terbaca kata2nya itu..ana baru terfikir..hrmm..sedih kan nak tinggalkan Ramadhan? Entah kita ketemu lagi ke tidak Ramadhan yg akan datang..sama ada kita yg xkan ketemu dgn Ramadhan lagi atau Ramadhan sendiri yg xkan mengunjungi kita..


Namun begitu,sambutlah aidilfitri dgn kesyukuran,kan? Sbb ALLAH yg menghadiahkannya kpd kita..cuma jgn dilupakan Ramadhan yg bakal pergi,dan tetaplah istiqamah dgn amal2 kebaikan,amal soleh yg telah kita perbaiki,yg telah kita pertingkatkan di dlm bln Ramadhan ke bulan2 hijrah yang lain,insyaALLAH.. Mudah2an,kita tidak menjadi org yg rugi..


Tidak salah utk kita bergembira di hari raya..pastikanlah kita isi aidilfitri kita dgn perkara2 yg tidak melanggar syariat ALLAH dan sunnah Nabi.. Islam tu kan cara hidup kita?


Univesity of Ramadhan@Madrasah Ramadhan,Bonus of Lailatul Qadr and Bachelor of Taqwa!

"Wahai orang-orang yang beriman! Diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang sebelum kamu agar kamu bertakwa" (Al-Baqarah:ayat 183)

Akhir kalam,syukran a'la kulli hal wa afwan a'la kulli syarri..minal aidin wal faizin,selamat hari raya aidilfitri..dan jgn lupa mendoakan saudara seislam kita di palestin..saya rindu sahabat2 saya,APIUMNP..

0 comments :