Pages

Monday, September 19, 2016

Hanya padaMU RABBI..

Bukan badan dan otak tidak letih dengan dunia
Pejamkan mata,istighfar …terasa angin sejuk menerpa
Tenang…

Bukan hati tidak sedih dengan mehnah
Pejamkan mata ,ucap hamdalah..terasa beban diangkat semuanya
Ringan..

Manusia terkadang kurang bersyukur…
Bilaku sedar betapa banyaknya nikmatNYA pada diriku..
Segeraku tunduk sujud lama…

Tidak keruan ku berfikir,
Bilakah ajalku tiba
Dimanakah aku akan mati
Cukupkah amal
Terhapuskah semua dosa

Bangun tidur sehingga lena kembali entah keberapa kali mudah mengalir airmata
Lenakah aku di pembaringan kubur nanti
Amankah aku dari siksaan ?

Menanti dijemput mati tanpa amal
 Resah di dada,sempit dan menyesakkan jiwa
Segera aku kembali padaNYA..kerana DIA Maha Mengetahui Segalanya.
Matikan aku dalam keadaan husnul khatimah ya Allah
Labuhkan cintaku hanya padaMU ALLAH….tiadalah cinta di hati ini melainkan sepenuhnya untuk ALLAH..

Aku tidak kisah dunia memandangku hina
Jangan ALLAH memandangku hina bila tiba di hari perhitungan
Aku tidak kisah jauh dan ditinggalkan manusia
Asalkan jangan ALLAH meninggalkan ku terkapai menguruskan diri
Aku tidak kisah dibenci makhluk
Asal bukan dibenci sang Khaliq..


ITQAN
19092016
Teratak Raudhah

0 comments :