Pages

Monday, January 17, 2011

~Tahniah!!!~


Assalamualaikum..

sedikit catatan ringkas.Hari ini result adik2ku di SAMER untuk SMA dah selamat sampai ke tgn masing2.Alhmdulillah..mantop2 belaka.Aisey..bangga mnjadi warga SAMER terchenta.Seramai 18 org mumtaz..7 lelaki dan 11 perempuan.Walaupun xlah mencecah puluhan..alhamdulillah ini pencapaian terbaik stakat ini.Peratusan meningkat dan konsisten top 5 di Selangor..it's SAMER dbest.Seorg pelajar merangkap kenalan junior yg rapat la jugak dgn ana waktu sekolah dulu..iaitu izzati halim dinobatkan sbg pelajar terbaik SMA negeri selangor.Alhamdulillah..tumpang gembira atas natijah anti.hehe xpe ye..akk cite kt cni.=p.X tahu brp pulak peratusnye..mmg berita hot habis kt FB skola..ehe.120 org like..komen x yah ckpla..

SMA SAMER keseluruhannya tmpat ke 3 dgn peratusan 96%..selepas SAMBEST dan SAMTTAJ..tahniah juga candidate SAMBEST n SAMTTAJ..oho..sume yg cmrlng adalah skola yg ada >a>z>m (kepimpinn hebat)..pehe2 jolah.Oh ye...mngkin ada yg x tahu kot SMA tu apa..
Sijil Menengah Agama..ada 5 subjek sukatan al-azhar mesir (tauhid feqah,tafsir hadith,al-qur'an,b.arab 1(nahu sarf),b.arab 2 (insya' mutola'ah)..STAM yg ana amik skrg ni..rentetan SMA la..nk masuk STAM kna ada SMA..gitulah ceghitonye..=p

Dengan bangganya ana nak senaraikan guru2 SMA di SAMER..mereka2 inilah sejak dulu lagi m'ajar kami..didik kami..bagi paham btol2 b.arab..cintai lughatul jannah ini..paham hukum fiqh..syukran ustz dan ustzh

1)Ustaz haider shamsuddin..(Tauhid feqah)
2)Ustaz Yusri Ayob..(Tafsir Hadith)
3)Ustaz Rizal mokhter..(Al-qur'an..hafazan syafawi.tajwid)
4)Ustazah Zaimah..(B.arab 1 (nahu sarf))
5)Ustazah Mustazzila..(B.arab 2 (insya' mutola'ah)

Cerita pasal pelajar terbaik SMA 2011 pulak..Nur Izzati Abdul Halim.Memg bijak bestari orgnye..PMR nye 9A..alhmdulillah skali lagi mndapat kejayaan dlm SMA tahun ni.Mabruk ya ukhti.Last kami brjumpa ahad 9 jan.Ana ke samer brsama ngan kakak dan asna jumpa pimpinan sekolah.Katanya kat tngga musolla masa trserempak tu 'eh2..ada reunion amirah badar ke??'..pandai brlawak ea dye ni .

Izzati prnh brsama-sama dgn ana dlm BKP samer..sejak 2008..ana f4 tyme tu n dye f2 sampailah ana f5 pun dye masih lagi BKP,tahun ni pun iye juga.Izzati ni pun adalah salah sorg lajnah Badar SAMER jugak kalo x silap..Hebat kepimpinannya..Seorg wakil sekolah dalam Hafazan.Ana jumpa wakil2 SAMER masa 2010 kt MITIB..ada baitul,izzati,atil dgn sarah ali.Masa tu kitorg sama2 wakil zon 4 ke peringkt negeri.Walaupun ana tyme tu f6 n kena brsekolah kt SAMTKKB..jiwa tetap di SAMER..hehe.Masa brtanding kat klang..ana cari wakil2 SAMER..tidur sedorm.Dan keputusannya..kami semua dpt naib johan trmasuklah ana.Except nasyid al-wahdah SAMER dpt johan negeri.alhmdulillah..walau apa pun..=) sikit cerita tntg nye..

Adik2 yg lain dpt mumtaz tu pun hebat2..nk cite bnyk beno nnti.Jayyid jiddan yg sipi2 nk mumtaz pun ada 89.9% (mgkin)..tapi xde rezeki.Ada hikmahnya tu.Kejayaan lain boleh ditempa..janjinya kita belajar kerana ALLAH..ilmu kita dapat..n kita amal.Keputusan baik dan anugerah kecemerlangan itu bonus ALLAH nak bagi..kn.=)

Sebut pasal result..ana berdebar la jugak.Result STAM bakal keluar bulan mac ini.Inni tawakkaltu 'ala ALLAH..tawakkalan kabira..=) ok..itu shj entry kali ini..Tahniah all samerian's teacher..samerian's candidate..samerian's student.Majulah KTS untuk samer..!!hehe jgn lupa itu.

6 comments :

مسافر_اسلام said...

Assalammualikom wtn ya ukti. Khaifahaluki?
Allhamdullah, syhabas kepada adik2 kita yang berjaya dalam keputusan yang masing2.
Semoga is menjadi pemangkin kejayaan di dunia dan akhirat. (Da'ie Allah). InsyaAllah.

JazakAllah.

:::KHALIFATULLAH::: said...

Waalaikumussalam MI
alhmdulillah bikhair.
gembira atas kejayaan mereka..bukan senang nk mumtaz..in'ALLAH
ini wasilah atas usaha mereka dan prgantungan trhadap ALLAH
doakan lepas ni giliran ana pula ye mumtaz STAM..amin!!!

fizanooh said...

samer makin mantop!!

MUJTAHIDAH SOLEHAH said...

mashi2! he2..

MUJTAHIDAH SOLEHAH said...
This comment has been removed by the author.
:::KHALIFATULLAH::: said...

hehe munirah..mashi2 tu apa ek?bhs jepun ea?hihi =)