Pages

Monday, January 10, 2011

~Dulu lain...sekarang lain~


"Ustazah! cuba jawab teka teki saya..dalam banyak2 haiwan..haiwan apa yang reti buat kueh??"
shahir brtanya pada ana di lapangan waktu rehat.

Ana yang sdg makan dlm kelas (dblnja oleh afwaz)..terkial-kial la layan kerenah budak sorg ni.Malas nk fikir...ana jawab "kucing..kambing..arnab" hehe teka bnyk2 skali

"salah la ustazah!!!!hahaha..jawapannya ITIK.."shahir menyendeng kat meja ana.Anak murid bertuah..suke sangat nyibuk2 kt situ.X kira masa..

"nape plak??"

"yela..kan ITIK bunyi kuek..kuek.kuek..la itupun ustzh x tahu..hahahahah"

"Awak yang salah..mana sama kueh dgn kuek."ana menggeleng-geleng je

Ha..itu baru sikit cerita nya..Lama dah ana x update entry baru.Yelah sibuk mengajar la katakan.Boleh kata sehari..mmg xada masa yang boleh rilek2.Siang dan malam belajar..petang mengajar.Tapi ana semangat sbb ALLAH dah janji nak naikkan org yang menuntut ilmu dgn beberapa darjat =)

FirmanNYA : "Allah akan mengangkat orang-orang yang beriman di antara kamu dan orang-orang yang diberi pengetahuan beberapa darjat (yang tinggi-tinggi) …" (Surah al-Mujadalah: Ayat 11).

Masuk hari ni minggu kedua ana mengajar.Ana dah boleh baca perangai sorg2..40 org semuanya sudah pun dihafaz namanya..yelah asik2 kena jerit je ngan ana.Kesian...ustazah depa ni x reti handle kelas kanak2 lagi.Sorg dari dorg anak buah ana sendiri..naik minyak la dye,maksunye yang ngaja.isk3..

Hmm kenapa ana tulis dulu lain sekarang lain??

Sebenarnya tempat yang ana mengajar ni adalah sekolah ana waktu ana darjah 1-darjah 6.Ustazah dan ustaz2 disini semuanya guru2 ana..hehe,x sangka dpt jadi teman sekerja pula sekarang.Ana bukanlah nk mencari rezeki..cuma smntara tggu result STAM in'ALLAH bulan 3 ni..ana nak cari pengalaman je dulu.

Dulu datang sekolah dgn title pengawas..naik basikal.Belajar timba ilmu.Sekarang datang sekolah bertitle ustazah mencurah ilmu semula,tapi jalan kaki je.Turun pangkat..yela xkan nak naik basikal kot.Balik pukul 6 ayah ambik.Tu yang busy..x update entry ana (khalifatullah)..alhamdulillah ada mujtahidah ngan mumtazah.Kalau x..bersarang labah2 la blog ni jawabnye.

Apa2 pun..walau dulu lain sekarang lain..matlamat diri ini tetap sama..x pernah berubah meski umur dah naik setahun..waa dah tua la..mcm mana la buku amal ana spnjang hidup ini.Paksi kita hanya berpegang pada AL-QUR'AN & ASSUNNAH..

Berita sedih..ana dpt tahu ustaz yang ajar subjek favourite ana dah pindah dari skola SAMTKKB..ustaz najih.Macam mana ustaz nk tgok keputusan STAM saya..subjek insya' mutola'ah..(hehe..itupun nk cerita)..=p biarlah.

Menanti esok..esok..dan esok...moga banyak lagi yang ana boleh kongsi dgn anak2 murid.Moga ALLAH redha..

6 comments :

raya_f5 said...

liana....ana isytak anti jiddan....mata yumkinu an uqabiluki???-fana y-

MUJTAHIDAH SOLEHAH said...

liana,rindu awak! bagusnya berbakti kpd islam..dan dpt pengalaman mengajar.. ustaz najih pindah mana dan atas sebab apa?

fizanooh said...

cewah...anak ksyangan ustaz ni sedeh2 lak..:D
mnje ek..

:::KHALIFATULLAH::: said...

fana yahaya:in'ALLAH..istanna fi waqtina ma'an...ya ukhti mahbubati..inni kuntu asyuqqa ilaki jiddan100x =)

:::KHALIFATULLAH::: said...

mujtahidah:munirah!!rindu awk juga...!alhmdulillah..ALLAH bagi peluang..hehe kejap je kita ngajar.Smntara tggu ustzh depa habis pantang.Hmm entah la..kita pun x thu ustz pindah mana..kenapa..kita dgr dari azzahra.Nak mesej ustz pun msti ust busy..

:::KHALIFATULLAH::: said...

nooh:jeles lak..hoho mne ada manja =p ye la ustz pnh bagi ikan keli..blnja macam2..ilmu x terkata bnyknye..isk3..trhutang budi..jasanya mggunung tggi..x terucap lagi terima kasih..tup2 dah gerak.