Pages

Tuesday, January 4, 2011

Makanan rohani kite...

Andai AL-Quran blh bicara..ia akan berkata..:

waktu kau masih anak2..kau bagai teman sejatiku..
dgn wudhu' kau sentuhku..dlm keadaan suci kau pegangku..
kau baca dgn lirih & keras..

sekarang...??
kau telah dewasa..
nmpaknya kau sudah xberminat lg pdku..
apakah aku bacaan usang..??
yg tinggal sejarah..??
skrng kau simpanku dgn rapi..
kau biarkanku sendiri.

aku menjadi kusam dlm almari..
berlapis debu..dimakan kutu..

kupohon..
peganglah aku lg..
bacalah aku setiap hari..
kerana aku akn jd penerang dlm KUBURMU..

bacelah Al-Quran...ayat2 suciNYA..setiap hari..
luangkan sedikit waktu walau sekejap...&
marilah kita sama2 renungkan..
buat mknn rohani kite yg sering kali menangis krn lapar..
sedangkan nafsu sedang ketawa krn gembira...

wallhua'lam....
semoga kite semua peroleh syafaat di akhirat kelak....amin..yarabbala'alamin....

1 comments :

Aliyah Al~Istiqamah said...

Abu Musa Al-Asha'ri (may Allah be pleased with him ) said The Mesengger of Allah narated (peace and blessing of Allah upon him) "The example of the believer who recites qur'an is that of citron,it has pleasent scent and taste...."(riwayat al~bukhari)