Pages

Wednesday, November 17, 2010

Aidiladha 1431 H


Assalamualaikum w.b.t. =] Sama2lah kita mulai membaca post kali ini Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Pada tarikh 17 nov ini,ada dua peristiwa dlm hidup ana..iaitu? Al-awwal,Hari Raya Aidiladha bg tahun 1431 Hijrah..begitu juga antum antunna sekalian kan? Ath-thani,tarikh ini merupakan hari lahir sahabat ana..namanya Saidah Husna Bt Ros Ismail. Orangnye..biarlah sahabat2nye sahaja yg mengetahui,hehe.. Muslimah itu kan ibarat mawar berduri..^_^

Sempena Hari Raya Aidiladha ini,ana ada la mendapat beberapa sms daripada sahabat2 ana..yg sebaya mahupun yg lbh muda atau tua dari ana.. Jadi,ana hendaklah berkongsi mutiara2 kata yg ana dapat dgn antum antunna sekalian..rasa gembira pula bile hendak berkongsi..sharing is caring,insyaALLAH.
"daging-daging unta dan darahnya itu sekali-kali tidak dapat mencapai keredhaan Allah,tetapi ketakwaan dari kamulah yg dapat mencapainya.." (al-Hajj:37)

Kata Luqman Al-Hakim... " Hai anakku,ketahuilah sesungguhnya dunia ini bagaikan lautan yg dalam,ramai manusia yg karam di dalamnya. Bila kau ingin selamat dari karam,layarilah lautan ini dgn sampan yg bernama TAQWA,isinya IMAN,dan layarnya TAWAKKAL kpd Allah".

Salam Aidiladha.. Moga stp pengorbanan yg dilakukan walau sekecil zarah diterima Allah.. InsyaAllah..

SALAM AIDIL ADHA shbt2,mohon maaf segala kekhilafan.. Moga REDHA & RAHMAT bersama kita.. Ayuh korbankan sedikit masa di bulan yg mulia ini utk mengingati Allah sbg tanda rendah hati seorang peminjam segala kepunyaanNYA..

Inilah antara pengisian yg blh ana kongsikan..buat bekal amalan kita di akhirat kelak,Amin.. Selain itu,ayuhlah kita selak kembali sirah2 para Nabi.. klu aidiladha ini,berkaitan dgn Nabi apa khususnya? Na'am2..kita akan teringat kisah Nabi Ibrahim dgn anaknya Ismail alaihissalam kan..?

Wallahua'lam bissawab..

0 comments :