Pages

Saturday, June 2, 2012

Anda mampu menilai ^^ peace!







Inilah peringatan
Buat diriku yang sering lupa

Dunia tak seindah di mata
Dunia bukan yang disangka
Dunia negara beda
Penuh dengan tipu daya

Dunia penuh gundah gulana
Dunia memang fana
Dunia penuh alpa
Dunia penuh gundah gulana
Dunia pura-pura
Dunia

Yang kecil mahu yang besar
Yang besar makan si kecil
Yang miskin nak jadi kaya
Yang kaya miskin jiwa

Yang muda hilang malunya
Yang tua lupa usia
Yang lemah malas usaha
Yang kuat tindas sahaja

Dunia tak seindah di mata
Dunia bukan di sangka
 
(Petikan lirik lagu Rihan-dunia)
Itqan Zawwini
~Cairo,Egypt~






Cantik kan..Inilah Malaysia,tanah tumpah darah aku..dan darah kamu..kamu dan kamu..20 tahun memijak bumi Malaysia,bermain pasir Malaysia,menghirup udara Malaysia,memandang langit Malaysia..sume2 lah..<3 Tapi sedihnya bila dapat tahu tanah air yang tercinta ini di dlmnya ada maksiat,di sana ada hak yang tak tertunai,ada yang tertindas dan ada yang ditipu.Selama ini hati 'kecut' seolah meredhoi apa yg berlaku..tetapi kini tidak lagi..Cintakan negara adalah sebahagian dari Iman..siapa yang ingin lihat negaranya diturunkan azab dan bala dari ALLAH..disebbkn tiadanya yg mnjalankan amar makruf nahi mungkar.Kita harus meneliti baik2..

Imam Al-Ghazali menyebut di dalam kitab Ihya' Ulumuddin:
Dunia ini tempat bercucuk tanam bagi bekalan akhirat. Dan tidak sempurna agama melainkan seiring dunia. Kekuasaan politik dan agama adalah pasangan berkembar. Agama itu tiang utama, sementara kekuasaan itu adalah penjagaannya. Sesuatu yang tiada tiang, maka ia akan runtuh dan sesuatu yang tiada penjaga akan musnah dan hilang”.
 
POLITIK & AGAMA tidak boleh dipisahkan..sama sekali TIDAK!!Tapi amat mendukacitakan pimpinan tertinggi negara kita bukanlah org yang benar2 faham agama..iya,beliau bijak mentadbir..tapi bila tiada AGAMA..!yang bijak tadi sudah mnjadi kurang bijak.Andai hukum ALLAH pun x takut,apatah lagi ia hendak mggubal undang2 sendiri.
 
Sempit dan sebak dada..melihat situasi Malaysia kini.Walaupun jasad tercampak jauh,hati meronta-ronta nak pulang krn merasakan kewujudan diri dan shbt2 azhariyyah sgt diperlukan.Segolongan pemuda Malaysia kritikal akhlak nya,pemikirannya..minatnya..terlampau meminati dunia hiburan,hampir2 tergelincir iman atau pun mmg sudah diketepikan iman itu.Hiburan x salah..ana pun sukakan hiburan,sabda Nabi.. basyyiru wala tunaffiru,yassiru wala tu'assiru tetapi hiburan yg mereka suka ini mgundang murka ALLAH.


Baru2 ini..satu program telah dianjurkan..Kononnya..


Matlamat awal sudah bagus..tapi bila bercampur dgn ini.
 

Rasa marah! amat2 marah dan malu..dgn perbuatan ini.Ini tidak sepatutnya berlaku di sebuah Negara Islam.Bayangkan peritnya peringkat dakwah baginda S.A.W demi membina sebuah daulah (negara) pertama yg berlandaskan AL-QUR'AN dan ASSUNNAH,kemudian ia mekar harum dan tersebar ke seluruh pelusuk dunia.Tapi bila sampai di generasi ini..hancur lebur dan rosak asas baldatun toyyibatun wa robbun ghofur (negara yg baik lagi diampuni Tuhan).

Tapi hati digembirakan semula dgn khabaran usaha2 sbhgian org yang cintakan Negara kerana ALLAH.Bai'ah (janji setia) kepada kepimpinan ulama' seperti mana sahabt terdahulu berbai'ah kepada Rasulullah S.A.W.


'Kita (pas) x mustahil untuk menang (mentadbir negara)..tetapi syaratnya adalah menjaga hubungan dgn ALLAH..'~Tn Guru Haji Abdul Hadi Awang~ Nak baca cni.

Kemenangan tidak akan dtg percuma..ia akan terus diuji dan diuji.Hampir tergelak melihat helaian paper new strait times yg mngatakan TGNA 'father of kafir'.Hee sedikit pun TGNA  x terkesan,apatah lagi nak menyerang.
 
 
 
Sedih x dpt mnjadi sbhgian dari mereka pada hari yg cukup bersejarah ini.Seluruh stadium Darul Aman penuh,dari seat penonton,padang,track larian..yang dari luar juga ramai lagi x dapat masuk tambah dgn yg x dpt hadir..
 
Subhanallah..jntera2 agen pengubah.Meremang melihat video bai'ah (janji setia) takbir pujian pada ALLAH bergema di segenap ruang..masing2 berjanji ingin menegakkan kalimah ALLAH di Malaysia.Jangan takut..bila islam memerintah,anda akan jalani hidup yg lebih tenang.Doakn di Mesir begitu juga..moga2 Dr Mursi calon ikhwn Muslimin memenangi pilihanraya presiden di sini amin.Dunia berhajatkan kepada pimpinan yang TAKUTKAN ALLAH.

~Kami bangga mnjadi MUSLIM..penyokong  dan pendokong PARTI ISLAM MALAYSIA~
sgt jels..sume shbt nisa' turun!!!!! dari nisa' pusat hingga ke nisa' kawasan.nak ikut kalian.

0 comments :