Pages

Friday, July 2, 2010

Wahai Diriku..jiwaku..



Ya Allah....bantu hambaMU ini..
dilema hambaMU ini..
perit sungguh pabila aku terasa semakin jauh dariMU..

apa khabar imanku??

dimanakah aku disisimu..?apa nasibku di mahsyar??tgn mana yg akan ku terima kitab amalanku??selamatkah aku meniti sirat??
selamatkah aku membawa keluargaku ke syurga??

Perjuangan terasa sesak tatkala tiada yg membantu..
menjernihkan hubungan ku padaMU
teringat pada murabbi Imam As-syafie rahimahullah..Imam Waqi'
tatkala imam as-syafie mengadu masalahnya
mutiara Imam Waqi'
'Al-ilmu nur...
wanurullah la yuhda lil'asi..'

ilmu itu cahaya dan cahaya ALLAH xakan menyuluh pada org yg melakukan maksiat..
Ya Allah..jgn KAU biarkn cahaya itu x dpt menembusi hatiku..sekalipun maksiat hnya dgn menggunakan hati..


Kenapa semakin tiada halawah sewaktu aku berdoa..?

kenapa tiada sebutir jernih pun yg mampu terbit ttkala aku mengadu padaMU sprt dulu

kenapa semakin tiada getaran sewaktu membaca ayat2MU?

Kenapa aku memikirkan hal insan itu lebih dari MU..?

KAU ketuklah hatiku Ya ALLAH..isi segenap hatiku..
aku perlukanMU setiap masa..
seawal bgunku..selewat tidurku..memikirkan hilangnya halawah itu

astaghfirullah ya ALLAH..

Jangan KAU tinggalkan aku sendirian..
tiada makna walaupun ramai org disekelilingku tanpa adanya ENGKAU
ujian ini berat..ujian hati ini terlalu berat..

Jantungku berdegup keranaMU

Nafas ku setia di ruh keranaMU

Darah ku yg mengalir jua keranaMU

Neuron2ku berfungsi keranaMU

Tawaku..bahagiaku..sedihku..tangisanku..seluruh perasaan ini hanya milikMU

tiada satu pun milikku..

keluargaku milikMU..

sahabat2ku milikMU..

guru2ku milikMU

aku pinjam sebentar..dan diriku ini jua sebentar...jasad ini aku pinjam..


HambaMU ini runsing...
tiada sakinah yang bertandang sehari dua ini..
tatkala dia datang..tiba2..
sdgkn aku belum balas cintaMU pada aku...
cintaMU pd org2 yg aku sayang..
beri aku peluang balas cinta AgungMU..
yg selama ini aku terlepas pandang..
jauhkan aku pada perasaan yg dicipta syaitan laknatullah..


T_T
asyku ilaika ya RABBI..

0 comments :