Pages

Monday, December 11, 2017

Terima kasih Allah

Dalam helaan nafas yang masih ada ini
Aku memuhasabah diri
Berapa banyakkah amalan yang aku persembahkan kepadamu

Kau adalah Raja segala Raja
Aku adalah hamba
Dalam sekalian hambaMU,aku yang di level mana ya Allah.
Berhakkah aku didalam senarai terbaik hambaMU?

Sesekali duduk termenung sendiri..
Menangis sendiri,tersedu-sedu
Aku datang dengan kehendakMU
Pasti aku akan pulang ke pangkuanMU
Namun ya Allah,izinkan aku pulang dalam keadaan aku benar-benar bersedia
Memberi persembahan yang baik.

Detik waktu terus berlalu
Nyawa demi nyawa telah kau jemput
Giliranku yang ke berapa

Ya Allah maafkan hambaMU yang lemah ini
Terkadang dunia memaut erat hatiku
Indah sekali duniaMu
Namun ku sedari ia sementara

Ya Allah maafkan hambaMU yang hina ini
Terkadang nafsu merantai erat jiwaku
Nafsu itu kuat sekali
Namun ku sedari ia tipudaya bagiku

Lalu aku melutut kembali kepadaMu

Aku benar-benar sedar
Hanya Engkau yang memerhatiku setiap masa
Hanya Engkau yang menjagaku di setiap ketika
Hanya Engkau memberi aku bahagia
Di saat aku merasa tiada siapa

Hanya Engkau yang memberi aku berjaya
Hanya Engkau membuatkan aku mulia di mata manusia
Hanya Engkau segala-galanya

Maafkan ketidaksempurnaanku mencintaiMu ya Allah
Akan ku sembahkan cinta ini hanya padaMu
Hanya padaMU
Hanya padaMU

-11 Disember 2017-
Teratak Itqan Zawwini

Jika aku pergi dahulu berbanding kamu
Doakan aku bertemu Cintaku (ALLAH) berjumpa NYA dalam keadaan yang benar suci lagi bersedia...
Biarlah di dunia aku tidak bertemu kekasih hati
Asalkan aku tahu disana ada kekasih abadi (ALLAH)

0 comments :